Så snabbt det kan vända...

Det var länge sedan jag skrev, och det är en positiv sak för mig. För då har jag inte mått så att jag haft det behovet. Och jag misstänker att ingen kikar in här längre. Men det spelar ingen roll, det är mer en ventil för mig att få pysa ut mina känslor! Jag jobbar deltid, och trivs bra med det. Tre dagar på jobbet och en hemifrån varje vecka. Hinner med min familj och min fritid på ett bra sätt när jag jobbar så.
 
Men... nu skriver jag igen... Så något har ju uppenbarligen hänt. Och det är en kombination av händelser. Jag började med att gå med på att jobba extra på ett annat ftg under hösten. Det har blivit lite för mycket... Så dem ska jag ringa till imorgon. Men det stora är att jag har problem med en tand, och sista veckan har den verkligen varit jobbig. Igår på kvällen började den pulsera och det spänner något fruktansvärt i den. Så idag ringde jag tandläkarjouren, och de sade att tanden gett upp.(den var provisoriskt lagad, så jag visste att det kunde hända) Det var ingen fara enligt henne att vänta tills imorgon, och gå till min vanliga tandläkare. Men nu sitter jag här och nojar över att det säkert visst är farligt, och känner verkligen efter. Och att jag har utdragningen av tanden framför mig. Varför åkte jag inte till storstan och fick det gjort direkt idag, då hade det varit klart nu!
 
Jag känner efter symtom och har en hög nivå på min ångest!!! Jättejobbigt!!! Och jag blir så ledsen när jag mår så här. Hoppas ångesten försvinner med tanden imorgon!!! Och att jag fixar att ligga stilla och få bedövning och dra ut den... Utan att flippa ur av ångest. Jag vill vara som min dotter, henne bekommer det ingenting att lägga sig i tandläkarstolen. Äsch, det måste ju göras säger hon. <3 Och hon har ju så rätt, inget blir ju bättre av att man hispar upp sig innan. Då är ju bara stressnivån jättehög när jag kommer dit imorgon. Nej, sluta tänka på alla "tänk om" och bara gilla läget. Och hoppas på en tidig tid imorgon, så jag sliper gå och fundera på det en dag till.
 
Att jag dessutom är förkyld och hängig av det, hjälper ju inte till!!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0