Nystart

Under våren har min ångest kommit tillbaka, elak och jobbig... Jag vet varför, då jag går med den dumma tanden som är besvärlig och väntar på tid hos käkkirurgen för att få den utdragen. Eftersom jag fått panik varje gång de försökt innan, tom med lustgas... Remissen skickades 7 april, men jag får visst inte komma förens i höst. Detta stressar och ger mig ångest. Både att ha en infektion i tandroten och att sövas för första gången. Men det ska bli så skönt att få detta gjort!!!

Nu måste jag försöka hitta en strategi för att få ångesten till dräglig nivå igen, så jag inte blir helknäpp i väntan på tanddragningen.

Min plan ser ut så här:
- Yoga varje dag
- Promenad varje dag. Börja med 30 minuter och öka upp till en timme.
- Äta sunt och på utsatta tider.
- Lägga mig i tid om kvällarna, dvs inte somna i soffan. 
- Sova med spikmattan igen, för att förhoppningsvis sluta vakna kl.4 varje morgon av panikångest.
- Exponeringsövningar.

Så är min handlingsplan. Den har ju funkat tidigare, så jag hoppas den ska hjälpa även denna gången. Jag börjar idag, för nu är jag ledig i fem dagar, och kan fokusera på att få igång rutinen.

Den här veckan har ångesten hållit sig till mornarna och några känningar på jobbet. Förra veckan var hemsk, då kom den i vågor 3-6 ordentliga känningar per dag minst och hög ångest som grundnivå hela dagarna. Det var verkligen jobbigt!!! Därför inser jag att jag verkligen måste yoga igen, då jag valt att klara mig utan mediciner!

Jag tänkte använda den här bloggen som lite dagbok, för att själv se om det går framåt. Idag har jag haft ångestpåslag en stund på morgonen, yoga och ätit fil. Så än har jag skött mig enligt nya reglerna. :-)

Här håller vi på och bygger oss en liten oas, för avkoppling och bara vara.

Ha det gott!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0