Here we go again...

Jag som var så glad över nya chefen, och hur allt löst sig till det bästa... Det visade sig att jag varit glad i onödan, för de har backat ur affären. =( Inte speciellt snällt att informera oss om att allt är klart, och vilka förbättrade arbetsvillkor vi skulle få. För att sedan säga att de ångrat sig... Så nu är vi på ruta ett igen. En ny intressent var på kontoret idag. Det vi vet är att de slår igen kontoret och säger upp merparten av personalen. Den/de som får följa med kommer få jobba ca 3 mil härifrån... Nu tror jag inte att jag är en av dem som blir erbjuden fortsättning då jag är näst sist anställd och dessutom varit sjukskriven för ångest.

Men hela situationen är obehaglig och jag mår inte bra av ovissheten. Jag kan sova bra om nätterna, men har ett tryck i huvudet, fick ångest på Ica igår, har ångest på jobbet och har väldigt svårt för att äta... Jag är tillbaka där jag var för 2-3 månader sedan med måendet. Så nu måste jag fokusera och tänka rätt för att inte ångesten ska få grepp om mig igen!!!

Köpstoppet går ganska bra, det enda vi köpt lite för mycket av är mat. Jag har inte riktigt orkat planera och då drar det iväg lite... Godisstoppet håller jag, och inget annat har köpts. Imorgon ska vi göra några inköp kör det jag sålt. Lite inredning som dottern önskar sig och tapeter till vardagsrummet. I helgen ska jag lägga ut lite mer till försäljning, och hoppas på att få in lite mer pengar. =) Måste fokusera på annat än arbetslöshet just nu... Jag känner mig som ett litet trotsigt barn. Vill INTE bli arbetslös och utlämnad till a-kassa och arbetsförmedlingen och jag vill inte vara ny på jobbet igen, vill inte pendla egentligen. Men min doktor tror att jag skulle fixa det, och må bra av det. Och han har ju haft rätt förut... ;-) Det är min ångest som talar i mig just nu...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0