Mitt lördagsjobb

Vi kör på med vårt köpstopp nu, och imorse fotade jag och lade ut en hel hög tyger på ett syforum på fb. Jag har redan sålt för 910kr!!!(nästan hälften) Kalasbra tycker jag. Nu ska man väll inte bli så lycklig innan man sett pengarna på kontot, men det känns ändå jätteskoj. Jag kan lägga ut betydligt mer tyger och sytillbehör, så där finns tydligen lite pengar att spara.
Så på två dagar har jag växlat in småmynt för 800kr, pantat flaskor för 80kr och sålt tyger för 910kr 1780/2= 895kr till sparande och 895kr till konsumtion. =) Det är bra för rätt som det är så behöver barnen något nytt. De flesta vårkläderna är nog inköpta, men kläder går ju lätt sönder när de busar runt. =) Och på sparkontot skulle jag vilja ha minst en månadslön före skatt, det har jag inte eftre den här dyra vintern... Men nu är vi äntligen på gång. Snart kommer skatteåterbäringen och jag vet att jag får tillbaka nästan halva det belopp som jag vill ha på kontot, och maken får nästan lika mycket. Så då kommer vi förhoppningsvis upp i vårt första sparmål. Om inte maken vill lägga sin skatt på husrenovering eller servicen på bilen, det återstår att se.

Jag är supertaggad på att sälja av saker nu. Och jag tror att allt hänger ihop ekonomi, hemmet och måendet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0