Laddar upp inför jobb.

Nu är det mindre än en vecka kvar tills jag åter sitter bakom skrivbordet och knapprar på datorn. =) Det är med skräckblandad förtjusning jag tänker på detta. Jätteglad att få jobba även om det bara är ett deltidsvik. men samtidigt orolig att ångesten ska förstöra för mig. Jag SKA fixa detta!!! Det skulle vara oerhört gott för min självkänsla om jag kunde få må bra och fixa detta jobb på ett bra sätt.
 
Igår hade jag lite vänner här på Me&I-party, jag älskar deras kläder. Jag behöver lite kläder inför jobbstarten, så jag gjorde utrymme i budgeten till att shoppa. Det är viktigt att känna sig fin och bekväm för att må bra oxå. Detta köpte jag till mig: en härlig topp med beiga fjärillar, en enfärgad(förlåtande) naturvit top, bruna "stretchjeans" och som värdinnegåva en svart top med broderad slända. Sonen fick två tröjor och ett par muddbyxor. Döttrarna hittade inget i sin smak tyvärr.
Som värdinnegåva valde jag tunikan längst till höger.
 
Jag har en beige lång kofta från Odd Molly, som jag använder mycket på hösten och vintern. Och plaggen jag köpte igår kommer passa bra ihop med den. När man jobbar på kontor vill man ju vara lite finklädd, men ändå bekväm. Då magen har en förmåga att svälla under dagen, så är det skönt om inget spänner och sitter åt. =) Det här får bli ett bra komplement till de få plagg jag faktiskt kommer i just nu. Och så hoppas jag att jag inom en snar framtid kommer att komma i resten av mina kläder... ;-)
 
Nu är det bara skor jag skulle behöva innan måndag. Jag har bott i gympaskor, ballerina och Converse ett tag, då mina högklackade är obekväma med min övervikt. Insåg i fredags när jag besökte kontoret att det nog är dags att köpa några lite snyggare skor. Stövlar har jag 3par, men det är inte allt som de passar till och ballerina börjar bli lite kallt. Så ett par lite snyggare höstskor som passar till både snyggbyxor och jeans blir dagens mål. =)
 
Månadens räkningar är betalda, och mitt excelark verkar fungera. Jag tycker fortfarande att det är riktigt roligt att fylla i och följa hur sparandet ökar och skulderna minskar. =) Den är även bra för maken, som alltid överlåter det ekonomiska till mig. Nu är det väldigt lätt för honom att få en överblick på hur det ser ut. Jag hade budgeterat 2000kr/månad till de "små" krediterna, men den här månaden har jag lagt 3500kr på dem. Så det blir lite extra kul att se nästa månad att de sjunkit lite mer än budget. =) I september kommer jag få lite dubbel lön då jobbet betalar i förskott och a-kassan i efterskott. De pengarna kommer dock gå till bufferten, så det finns pengar där tills vikariatet är slut. För då blir det såklart ett glapp innan jag är i fas med a-kassan igen.
 
Nu ska jag gå och leka med min son, och mysa i det sköna höstvädret. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0