Ny budget

Idag har jag gjort arbetet med att lägga upp vår ekonomi i exel istället för i ett kollegieblock, som jag kört med ett tag. Efter vår datakrasch i vintras så har inte ork och/eller lust till det funnits. Men idag kom den plötsligt, och nu fyra timmar senare börjar jag känna mig nöjd. Alla tillgångar och skulder finns med på öret, nya mål och strategier har förts in och jag känner mig skönt lugn i kroppen. =) Jag älskar siffror, även om jag önskar att mina såg lite bättre ut.
 
Våra totala skulder överstiger dock inte tillgångarna, men det är ingen stor marginal... Jag satte det stora målet att 2015-12-31 ha 1 000 000kr mer i tillgångar än i skulder. Tror ni det går? Jag tror/hoppas det. =) En förutsättning är såklart att jag får ett jobb, fortsätter vara gift och även att omvärderingen av huset blir vad vi hoppas på. Så nu KÖR vi!!! Amortera bort skulder, spara på sparkonton och renovera för att öva värdet på huset.
 
Hmmm, lyckas inte få in exelarket snyggt... Men, men ni ser ju iaf beloppen. Till årsskiftet är målet att ha 100.000kr mer i tillgångar än skulder. =) Kommer rapportera här månadsvis.

Tillgångar & Skulder

             

 

Juli

Augusti

September

Oktober

November

December

 

Totalta skulder

1 852 543

 

 

 

 

 

 
               
               

Tillgångar

 

 

 

 

 

 

 

Huset

1 200 000

 

 

 

 

 

Uppskattat värde

Stugan

600 000

 

 

 

 

 

Värderad 2009

Bilen

100 000

 

 

 

 

 

Uppskattat värde

Sparande

7274,88

 

 

 

 

 

 
 

1907274,9

           
               

Tillgångar-Skulder

1 907 275

 

 

 

 

 

 

 

-1 852 543

 

 

 

 

 

 
 

54 732

           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0