Puh!

Idag kom den första utbetalningen från a-kassan, hela 5300kr. =) Det känns jätteskönt att vara i fas med pengar äntligen. Det enda som saknas är beslutet och utbetalning för löneförsäkringen. Jag har en försäkring som gör att jag får 80% av min tidigare lön, istället för maxbeloppet som är 680kr/dag. Men det ska ju inte vara något konstigt med dem, så de kommer förhoppningsvis snart de oxå. =)
 
Jag jobbar på med mina utmaningar. Igår storhandlade vi i en stor Coop Forum, skrev in mig på Viktväktarna och iom det utmanar jag även min matfobi. =) Än går det väldigt bra, men än är det lite nytt och spännande. Jag ska se på vv och min hälsa som ett jobb, tills jag får ett riktigt jobb. Måste erkänna att jag verkligen längtar efter att kunna ha mina finkläder. Jag har 2,5 Ikea-bag fullproppade med diverse kläder, som är i stl 38-42. Jag är 170cm lång, så det är en ok storlek där jag trivs, blir jag smalare ser jag sjuk ut. Just idag har jag ett par byxor(av totalt tre) i stl 46 på mig, och som om inte det vore nog så sitter de som korvskinn på mig! Och jag vägrar att köpa stl 48, nu ska jag krympa i mina "riktiga" kläder istället. Massor med snygga klackskor har jag oxå. Men det är varken snyggt eller bekvänt att stolpa runt i dem med den här kroppshyddan! Så dem längtar jag oxå efter att börja använda igen.
 
Dagens träningstimma gjorde jag direkt på morgonen, det var en skön start på dagen. Pumpstavat runt i skogen så svetten rann om mig. Nu längtar jag tills nästa onsdag och hoppas vågen visar ett fett minus då. När man gått ner 3kg får man en guldstjärna i sin bok. Lite som i småskolan. ;-) Totalt behöver jag gå ner närmare 15kg... Hoppas min motivation håller hela vägen! Men jag tror att ju mer man går ner, desto lättare kommer det kännas med både motion och mat. Hoppas det är så iaf. =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0