Spontan exponering

Igår ringde min kusin, som bor 20 milbort. Han var i vår lilla stad tillsammans med sonen(som är jämngammal med min son) och undrade om vi vilel umgås på em. Det är så skönt att ångesten är på den nivån nu att jag för det första TÖRS tacka ja, och dessutom kunna slappna av och ha roligt. =) Grabbarna busade i 3,5 timmar, medans kusinen och jag pratade ikapp oss om vad som hänt i livet sedan sist innen vi tackade för oss och gick hem. Kusinen är föräldraledig nu och vill att vi kommer till huvudstaden några dagar och leker. Mulle meck lekparken bland annat. Tänk om jag skulle våga trotsa ångesten och fara upp till dem... =) Jag vill ändå upp i oktober då det är syfestival i Älvsjö. Den har jag inte varit på sedan jag började må dåligt.
 
Även om jag mådde som en princessa hela em, så kände jag när vi var på ångest-ICA senare på kvällen att jag utmanat mycket under dagen. För där kom en mindre känning. Jag skulle skicka ett paket, och hämta ut det med tyger och ställde mig i kön. Det var varmt, tog lång tid, var väldigt sorligt runt mig och det blev drygt. Men jag stod kvar och det känns ju så skönt efteråt!
 
Igår sålde jag tyger för 650kr, så jag nådde inte riktigt målet. Men jag ska sätta ut fler auktioner, då jag har satt målet 2000kr i försäljning i vår budget under arbetslösheten. Dessuton njuter jag av varje paket jag skickar iväg, för det betyder lite mindre prylar. Jag tycker inte om när det är så här instuvat med saker överallt som vi har det just nu. Även om jag vet att mycket hör hemma i den uthyrda stugan, så är det lite drygt.
 
Vi har garderobsbrist i vårt gamla hus, och just nu letar jag på blocket och olika säljsidor på nätet efter en snygg begagnad. Den ska stå i lek/syrummet, och innehålla lakan, handdukar och dukar förutom mina pysselpryttlar. =) Igår hittade jag en snygg för bara 400kr, men jag missade den precis. Med det priset så var det kanske inte så konstigt.
 
Idag är jag sjukt sysugen iom de nya tygerna, men ska tillbringa lillemans dagistimmar med renoveringen av dotterns rum. Hoppas det flyter på bra, så jag hinner klart den här veckan. Jag ligger lite efter nämligen... Tur att vädret är grått och trist, så inte det lockar mig oxå... Nu blir det skjutsa iväg sonen till kompisarna, hem igen och slå på talboken och jobba på. =)
 
Hoppas ni får en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0