Stor rokad i huset.

Just nu befinner sig mitt hem i ett kaos... Som jag berättat tidigare har äldsta dottern flyttat, och det innebär för huset att lillasyster flyttar in i hennes rum(som först ska renoveras) lillebror tar lillasysters rum, maken och jag får ett EGET sovrum för första gången på 3,5år(även detta i stort renoveringsbehov) och lillebrors lekrum på nv kommer han få dela med mina symaskiner och en garderobslösning. Han är lite liten för att kunna leka själv på öv än, så då får han och jag dela tills han blir lite större. Han gillar att vara med mig när jag pysslar, så det blir inga problem.
 
Nästa måndag kommer en tjej hit och har Me&I party, då vill jag att vi åtminstone är i rätt rum allihop... Så jag river tapeter, spacklar, målar och bär runt med möbler för fullt. Det är ett kärt besvär, men jag känner i kroppen att jag inte är van vid grovarbete. Hahaha, muskler och leder protesterar kan jag lova...
 
Jag är så lycklig över att få en liten vrå till mitt skapande igen!!! Nu blir det mycket lättare att både hålla ordning och spara pengar genom att tillverka eget. Jag tom beställde några nya tyger... Ja, jag vet att jag inte ska eller behöver.. =) Men båda barnen har vuxit som ogräs i sommar, så det här är ett billigare alternativ trots allt. För mig är det väldigt viktigt att mina barn har fina fräscha kläder. Sedan är jag inte fixerad vid märken, utan tycker det är roligare med de hemsydda unika plaggen. Som barnen dessutom ofta är med själva och väljer kombinationer och modeller till.
 
Nästa vecka, då partyt är över kommer jag köra en ny syutmaning. Då blir det ALLA nya tygerna, dvs 6m + ett fleecetyg som redan finns här hemma som ska sys upp. Utmaningen blir att sy så många plagg som möjligt av dem. Sist blev det 5plagg av 1,2m. Men det är ju lite olika vad man syr. Då var det t-shirts och underkläder bl.a. Nu blir det mer höst med munktröjor och långärmat. =) Lääängtar!!!
 
Ett tråkigt beslut som vi tagit här hemma är att vår hund ska få somna in. =´( Hon har senaste året medicinerats för kuschings. Medicineringen har tyvärr inte gett önskad effekt och vi kan inte se henne må så här längre. Det är ett vidrigt beslut att ta, men hon får kramper, kissar inne(hela tiden) har svällt upp till dubbel storlek bl.a, Hon ligger bara i soffan och suckar, orkar inte gå på promenad eller busa. Men fy vad tomt det kommer bli!!! Hon har inte lämnat min sida på 8år. Lilla hjärtat. <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0