Ångest

Idag var sista dagen på jobbet, jag fixade det bättre än jag vågat tro. Direkt efter åkte jag till gymet för att börja utnyttja min julklapp. Med mig var en kompis. Jag kom hem, duschade, kollade tv och mådde riktigt bra. Var nöjd med mig själv, trots allt.

Men så för någon timma sedan vid tre på natten, så vaknade jag av ångest. Inte en panikattack, utan mer en äcklig känsla i hela kroppen. :-( Så jag hade visst inte hanterat situationen fullt så bra som jag hoppades. Hoppas känslan snart går över!!!

Jag gör som alltid när jag mår så här listor i mitt huvud på när, var och hur saker ska fixas. Jag blir ofta lite lugnare i själen av att ha en strukturerad plan.

När jag ligger här i mörkret inser jag hur långt jag ändå kommit. För ett år sedan mådde jag såhär*20 hela tiden. Nu kan jag ju leva igen. Gå på bio, kalas och i affärer och tycka det är kul. Innan härdade jag bara ut, och ibland/ofta klarade jag inte ens det! Än är det så skört att leva utan ångest, att jag njuter av varje liten bit av frihet som jag lyckas ta tillbaka. Hoppas nattens känslor är väldigt tillfälliga, och att det känns bättre imorgon! Alla känslor blir ju större på natten...

Listan att göra imorgon.
• Ringa banken, och få några ärenden ordnade.

• Betala räkningarna. Och se hur illa julen varit mot ekonomin...

• Sortera de papper som idag ligger på Micron och samlar damm. Ordning och reda!!!

• Gå till gymet.

• Som belöning när detta är gjort, får jag sätta mig i syrummet och skapa något.

På juldagen sydde jag denna. Så ett par byxor som passar till kanske...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0