Min stackars budget...

Jag gjorde en väldigt bra uppställning i Excel över skulder och tillgångar, med formler som gjorde kul summeringar lite här och där. Den gjorde jag klart i juli, och har varit riktigt rolig att följa och fylla i aktuella siffror. Men så förra veckan efter att maken gjort en uppdatering av datorn, så finns inget kvar. Jag kommer inte ens in på Excel och Word. :( Jag fick lite panik, för jag måste ju ha de verktygen, inte bara för budgeten utan även för att göra snygga ansökningar.
 
Eftersom julen såklart blev lite dyrare än jag önskat och planerat, och jag startar mitt nya köpstopp på tisdag har jag ingen lust att lägga ut pengar på detta. Så jag har nu laddat ner gratisprogrammet OpenOffice. Hoppas det ska fungera bra! Och så får jag helt enkelt göra en ny med start från 1/1-13. Det blir säkert bra. =)
 
Mitt köpstopp kommer fungera som följer:
- 1000:-/mån får användas till absoluta nödvändigheter.
- Tyg får endast köpas för pengar som kommer från tygförsäljning.
- Försäljning via tex Blocket. 1/2 till extra amortering, 1/2 till sparande.
 
Då min make och jag delat upp ekonomin i 3 delar, gemensam, och varsinn privat del så kommer köpstoppet gälla den gemensamma delen(som jag sköter) samt min privata. Försäljningarna jag gör tillfaller min del. Då jag har en plats där jag samlar allt som är urvuxet och liknande, där även han kan ta saker och sälja ifrån. Då blir pengarna hans. Jag tycker att den som gör jobbet även ska få pengarna. Jag hoppas att han på detta sätt kommer hjälpa till att minska på berget av saker och kläder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0