Snart jul

Oj, vad tiden går fort! Snart är det jul, och jag är klar med julklappsinköpen sedan tre veckor. Så tidig har jag aldrig varit! Jag ska sy några plagg oxå, men inte för att jag måste. Det känns skönt att bara behöva pynta huset och köpa hem julmat, ingen stress alls. :-)

Inget nytt jobberbjudande, och inte många jobb att söka heller. Så om två veckor kommer jag vara arbetslös... :-( bläää Men jag har köpt hem massor av tyger så jag kommer inte vara sysslolös iaf. ;-) Jag har tyger så jag inte ska behöva köpa kläder till mig och lilleman på iaf ett halvår. Minst!!! 11-åringen kan jag sy en del till, men för henne är det ju viktigare med märken och så. Men toppar och underkläder tycker hon är helt ok med mammasytt. <3

Ett annat projekt som kommer hjälpa mig att få tiden att gå är viktprojektet. Sedan en vecka följer jag en kalorikolls-app i mobilen. Och i julklapp har jag önskat mig träning på gymet.

Så för att inte bli försoffad under arbetslösheten kommer jag förutom att söka alla tänkbara jobb pyssla med:
• Träning
• Köpstopp
• Sy kläder
• Renovering
Det kommer säkert bli bra! Det måste det bli...

Idag börjar jag och lilleman dagen med att kolla på julkalendern i sängen. Vår julklapp till oss själva var kanaler till tv:n i sovrummet. Härligt när man har en väldigt morgonpigg son. :-) livskvalité att få ligga kvar under täcket till 7.30!!!

Trevlig helg!

Bjuder på en bild på en tunika jag sytt till mig själv. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0