Månadsbudget

Jag hittade en månadsbudget som lyxfällan har som app. Så jag lade upp månadens utgifter där. Den här månaden är tuff ekonomiskt. Elräkning, ett av huslånen som vi betalar per kvartal, dottern har slutspurt på sitt körkort plus alla andra kostnader vi har. Dessutom har vi varit hemma med sjuka barn en massa den här lönen.

Vi hade en period då vi båda blev arbetslösa, och bodde för dyrt. Då drog vi på oss en del småkrediter, och de är väldigt irriterade att behöva betala på varje månad. Men det är som det är nu. Men då jag satsade alla extrapengar på att få bort krediterna, hade vi allt för dålig buffert i höstas när livet krisade lite. Jag blev sjukskriven, hunden blev kroniskt sjuk, dottern började med körkortet, jul och alla barnens födelsedagar har gjort stora hål i ekonomin. Så efter den här månaden hoppas jag på att vi håller oss friska och får fulla löner, att dottern klarar körkortet och att mannen får löneökningen han förhandlar om. Då kommer vi inte satsa hela överskottet på amortering utan bygga buffert också. För det var otäckt att se räkningarna komma och inte veta om fk skulle betala ut något den månaden. Därför vill vi ha en trygghet på banken!!!

Men den här månaden ser vår budget ut så här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0