Ännu ett nödvändigt inköp.

Dator igår böcker idag... Hur ska detta köpstopp sluta? Nej, då det är ingen fara för köpstoppet. Inköpen är inom planen för vad som är ok. För målet med köpstoppet är att må så bra jag bara kan, och böckerna är självhjälpsböcker för min ångest. Alltså nödvändiga inköp, så länge jag utnyttjar dem. Om jag lägger dem åt sidan och inte tar hjälp av dem, då först bryter jag mot köpstoppsreglerna.

Men jag hoppas såklart att de kommer vara till stor hjälp, under den här tiden. Jag hittade ett diagram om hur "tillfrisknandet" brukar se ut i en bok igår. Och enligt det är jag normal. Först i behandlingen såg man stora framsteg, och efter ca två månader kom ett ordentligt bakslag. För att sedan vända till det bättre igen, men kanske inte med samma hastighet som från början. Det kändes bra, då jag nästan tappat hoppet om att klara detta utan att låta otäcka piller manipulera min hjärna...

Idag ska jag jobba lite med min firma på fm, få iväg de två beställningarna som ligger och väntar. Yoga och promenad såklart, dagens exponering får bli att handla tror jag. Just nu känns det mesta som mer eller mindre exponeringsövningar, måste sluta tänka så mycket på ångesten hela tiden. Kommer den så kommer den. Men det är väll terapins baksida, att jag har full fokus på känslorna just nu.

Ha en riktigt trevlig och avslappnad söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0