Ofrivilligt avbrott

Taskig start på köpstoppet... Vår dator valde att ge upp häromdagen, och dator måste vi faktiskt ha. Nu räknar jag datorn som nödvändig, då jag har en egen firma som jag behöver datorn till. Och familjens räkningar betalas ju också via datorn. Men för övrigt har vi följt våra regler. Det vi köpt är mat och upplevelser.

En av reglerna är att vi inte köper färdigt godis, men får äta hemgjort. Så igår gjorde vi flinggodis till fredagsmys, mums. Som resultat på att vi inte köper hem godis har jag faktiskt gått ner lite i vikt, och det känns såklart väldigt bra. Jag åt väääldigt mycket godis och chips.

Vi fortsätter rensa och sortera, och det är en väldigt skön känsla. Idag har jag tömt linneskåpet och stuvat ner det som ska vara kvar i en stor byrå. För nästa vecka borjar vi renoveringen av vardagsrummet. Ett av målen är ju att öka värdet på huset, gärna med 350 000kr.

Jag ska försöka återskapa mina exelfiler, så jag kan visa hur vi fördelar våra inkomster. Det hoppas jag blir klart till månadsskiftet senast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0