Äntligen!!!

Köpstopp:
Nu har äntligen pengarna kommit in på kontot, puh!  Jag lät 1500kr sitta kvar på bankomatkortet till lite semesterutsvävningar, och 23500kr sitter nu på sparkontot. Dem kommer bara användas till räkningar. När a-kassan kommer igång kommer vi ta en del av dem till höstkläder till familjen. Det känns i alla fall otroligt skönt att de sitter där, och att vi kommer klara oss tre månader om det skulle krävas. Men jag hoppas att det ska räcka med att vi använder dem till räkningarna i juli. Det ska förövrigt bli kul att se om det gör någon skillnad i räkningshögen nu när fem krediter är borta. =)
 
Må bra:
Jag fortsätter utmana mig själv, och det verkar ju fungera. Igår bestämde vi att åka till Ullared för att köpa höst och vinterkläder. Vi kommer göra det i samband med att skolan startar, och mitt i veckan då det förhoppningsvis inte är extremt mycket folk. Vi kommer även lämna barnen till barnvakt, så att det bara är jag och maken. Vi tänkte även passa på att köpa lite julklappar när vi ändå är där. Det blir som ett "examensprov" för min ångest. ;-) Då jag när det var som värst inte ens gick in i någon butik. Åååå, vad jag vill att detta ska gå bra!!!
 
Igår fick jag en anvisning om att söka ett jobb från af. Redovisningsansvarig på en ganska stor koncern. Shit, jag får handsvett bara jag tänker på det. Mitt självförtroende jobbmässigt är i botten efter min sista arbetsplats, och jag tvivlar på min kapacitet... Och får katastroftankar om att ångesten ska komma tillbaka, och inte klara uppgifterna. Men jag måste vända på det! Det är ju hit jag ville under alla års studier och alla års slit med att lära sig de ekonomiska grunderna. Men jag blir livrädd för att inte kunna leverera tillräckligt... Låter det vettigt...???!!! Sista ansökningsdagen är om ett par veckor, så jag hinner nog älta detta några gånger... Jag vet att det jobbar mycket män i koncernen, och att lönerna ligger relativt högt. Och det vore ju iof trevligt... ;-)

Kommentarer
Postat av: minna köpstop och ekonomi

vad spännande med jobb!klart du ska söka!! det fixar du galant!
ullared låter kul....det borde vara min nästa utmaning!=)
i mitt gamla chefsjobb jobbade jag bara med män! stormtrivdes med kollegorna! män är lättare än kvinnor att jobba med.

Svar: Visst är det lättare att jobba med män! Min senaste arbetsplats var bara kvinnor, och jag är chockad över hur mycket det tjafsades om småsaker. Så jag hoppas att jag hamnar på en mansdominerad arbetsplats härnäst. Ofta är det faktiskt bättre lön för samma jobb då oxå, och det är ju helt ok. ;-)
Järnboås

2012-07-12 @ 17:48:19
URL: http://minnastankar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0