Länsstyrelsen... grrr...

Hur tänker man på myndigheter egentligen? Jag är mållös hur illa man sköter den statliga lönegarantin. Jag fick pengar den 25:e maj senast. Förra veckan fick jag besked om hur mycket jag har rätt till, och att allt är klart för utbetalningarna. Idag ringde jag för att höra när pengarna kommer. Efter fyra omkopplingar till olika handläggare fick jag veta att de flyttat lönegaranti-handläggningen till Dalarna. Och handläggaren där konstaterade bara att de har mycket att göra och totalt kaos, så när pengarna kommer kan han inte svara på...
 
Det känns verkligen inte ok!!! Behöver jag säga att jag grinade efter det samtalet? Att inte kunna betala mina räkningar, känns så förnedrande!!!
 
Däremot har de på arbetsförmedlingen och försäkringskassan varit väldigt trevliga och hjälpsamma. Även om inte det betalar mina räkningar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0