Länsstyrelsen, hallå...!!!

Köpstopp/ekonomi:
Jag hade hoppats på att lönen skulle sitta på mitt konto idag, men det gjorde den såklart inte... Nu är den två veckor försenad... Är inte det helt sjukt? Om vi inte varit tvugna att betala 8500kr i bilreparationer, så hade vi klarat oss precis, med våra sparpengar. Då jag satt undan nästan 1 månadslön. Så nu vet jag att 1 månadslön är för LITE att ha på sparkontot. Tur att vi fick en del av lånet vi ansökte om iaf. Så nu är alla räkningarna betalda iaf. Men jag vill få in lönen på kontot, så jag kan sätta undan dem till nästa månads räkningar. För a-kassan får man ju i efterhand, så jag räknar med nästa utbetalning i augusti. Det skulle lugna mig, att veta att de pengarna finns. =)
 
Må bra:
I helgen har vi firat min farmor som fyllde 90-pigga år. Jag och de flesta i familjen hade hjälpts åt att baka och ordna med mat och fika, och hyrt en mysig lokal i farmors hemtrakter. Det var riktigt roligt att träffa en massa släktingar, som jag inte träffat på flera år. Jag försökte ta så mycket av marktjänsten som jag bara kunde, så min faster och pappa fick mingla lite mer. Jag hade lite oro i magen när vi satt i bilen, men väl där släppte det. Och jag minglade, diskade och hade trevligt i SJU timmar!!! Tänk vad långt jag har kommit ändå. =)
 
Och detta trots att det fanns en nära släkting som gjorde sitt yttersta för att ställa till bråk och oreda. Om detta hänt tidigare hade det förstört hela min dag, och jag hade mått dåligt över om jag gjort något för att personen skulle vara så arg och sur. Men nu kunde även jag se på personen och tänka, "stackars dig som mår så dåligt att du inte kan slappna av och ha roligt en sådan här dag". För visst måste det handla om att må dåligt om man går på ett kalas och sedan sitter som ett åskmoln och bara fräser åt de som försöker prata med en? Det slutade med att hen satt för sig själv, såklart. Så hen förstörde bara sin egen dag, då vi andra bara ignorerade "demonstrationen".
 
Eftersom jag skriver om det här, så inser ju även jag att jag inte är opåverkad av situationen. Men jag lät det inte förstöra dagen/kvällen för mig och min familj, och det är jag glad för!
 
En sak som oroar mig lite är att jag fått lite svårt att sova på nätterna igen, och känner av ångestklumpen i magen. Men jag tror att det blir bättre när pengarna kommer in och maken får semester. Jag har haft svårt att få till yogan och träningen på slutet. Så när han går på semester tar jag upp det igen. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0