Litet minitips

Något som jag använder mig av mycket nu när jag håller koll på varje krona är mobilbanken. Det är en helt suverän tjänst där man kan göra alla sina bankärenden i telefonen. Snabbt att kolla ett saldo på kontot, eller föra över mellan konton. Kolla räntor, och hur månadens betalningar av lån kommer se ut. Jag gillar kontroll, så för mig underlättar den appen mycket.
 
En annan bra sak som hände igår var att en kompis som lånat min amningspump, ringde och bjöd 450kr för den. Jag ska inte ha fler barn, så visst får hon köpa den. =) Det blir en start på vårt sparande till semestern,
 
Inträde: 520kr
Bensin: 500kr
Stuga: 750kr
Fickpengar: 500kr
= 2270
Men jag räknar med att 2500kr kommer gå åt till utflykten.
 
Så här ser det alltså ut idag:
Behövs: 2500kr
Finns: 450kr
Bel. sparkontot: 2050kr
 
Det skulle kännas riktigt skoj om vi slipper använda sparpengarna till resan. Där ska ju beloppet öka, inte minska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0