Nästa veckas budget

Nu sitter jag och petar med nästa veckas budget. Maten kommer vi lägga 925kr på. I maten räknar vi även in tvättmedel, schampoo och liknande. Anledningen till att det blev just 925 kr är att vi sålde för 425kr på bytardagarna och jag fick 500kr av min bror.(Pengarna från min bror var återbetalning för att jag köpt med mig lite saker till honom för ett tag sedan, han hatar att shoppa ;-)) Då behöver jag inte ta något från lönekontot, som är extremt ansträngt nu i väntan på statliga lönegarantin... Hoppas de kommer snart!!!
 
Under den här veckan som kommer tänker jag lägga ut en del på blocket och en fb-grupp som jag är med i. Och hoppas kunna sälja ihop till även nästa veckas matbudget. Då är tjejerna hos sin pappa, och det går att leva på mycket mindre pengar igen. Undrar hur länge jag kan sälja saker för att täcka matkostnaderna...??? Det kanske kan vara en utmaning, att allt vi säljer sätts direkt in på Ica-kortet eller så.
 
Maken ska även ansöka om ett medlemslån på banken, för att lösa våra småkrediter. Vi hade tänkt beta av dem ändå, men nu när jag är arbetslös så hoppas vi på en sådan lösning. När jag börjar jobba igen kan vi ju öka amorteringstakten istället. Det vore skönt att ha allt på ett ställe och till en bättre ränta. Så håll en tumme för att det går igenom. Det skulle underlätta, speciellt den här första tiden, tills jag kommer igång med a-kassan och får utbetalningar en gång i månaden.
 
Jag börjar tro att min satsning på jordgubbssylten kommer slå lite fel. Min 3-åring vill nu ha sylt på precis ALLT, och så fort vi får besök kommer han med syltburken och kräver att de ska smaka. Han var ju med och grejade, så han är mycket stolt över sin egengjorda sylt. Men den går åt väldigt fort...Ja, ja det är förhoppningsvis bara nu i början. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0