På väg.

Törs jag tro att det äntligen ljusnar nu? Idag ringde maken banken, och fick veta att hans lärlingslön var för låg för att låna 50 000kr. Så han pratade med sin chef, som utan att tveka ökade lönen med 4000kr/månad. Och iom det fick han ett lån på 30 000kr beviljat. Vi kan inte betala av alla krediterna då, men fem av nio försvinner.(eller försvinner, de ska ju fortfarande betalas men till en mycket lägre ränta) Dessutom kan vi använda löneökningen till att amortera bort de övriga lite snabbare. Det känns skönt! Nu ska här amorteras!!!
 
Det innebär att vi idag kan betala ikapp de räkningar som halkade efter, och när min lön kommer kan vi sätta undan den som buffert direkt. Jag räknar inte med att få pengar från a-kassan förens tidigast i augusti, därför vill jag sätta undan pengar till de räkningarna nu.
 
Det här har inte varit bra för min ångest kan jag säga. Man är hemskt maktlös när man blir arbetslös, och inte kan påverka sin situation alls. Hoppas allt rullar igång nu utan mer strul, och att drömjobbet väntar på mig om några veckor. =) Nu ska jag unna mig lite glass och njuta av att räkningarna inte ligger i en läskig obetald hög på köksbordet längre. =)
 
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0