Räkningarna betalda.

Det kändes så skönt att det fanns pengar på det kontot, och att det finns så det räcker nästa månad oxå om det skulle strula så länge med a-kassan. Men jag hoppas att jag är i fas med allt då. =) Jag följer med spänning hur många ärenden som finns kvar att handlägga innan "mitt" datum. Just nu har de 11 dagars handläggningstid, så om de är nöjda med underlagen så bör det komma igång under augusti.
 
Jag har även beställt varsinn UC-kontroll på mig och maken. Och jag hade två krediter som var slutbetalda 2006, som bara låg där och belastade min kreditvärdighet. De ska sägas upp idag. =) Maken är inte lika på som jag är och har inte kollat sin ännu. Säkert finns det något även på honom att säga upp.
 
Vi har bestämt oss för att ta en minisemester till Tomteland med barnen. De har ett bra paketpris för 2vuxna+2barn, och vi hittade en stuga för 750kr/natten. Så det kommer vi unna oss och barnen, trots att vi håller hårt i pengarna. Det behöver inte bli så vansinnigt dyrt om vi planerar lite. Man måste ju inte äta utemat, och köpa hejdlöst med pryttlar. Barnen kommer få en semesterpeng var att shoppa fritt för, mat kan vi fixa hemifrån(typ pizzabullar och goda mackor) i stugan kan vi laga något enklare i pentryt eller grilla på kvällen. Och vi tänkte göra ett nytt ryck med blocket, och andra säljsidor samt panta flaskor och liknande för att behöva ta så lite som det bara går från sparpengarna. Jag återkommer med resultatet.
 
Att 3-åringen är i extas över att få åka till tomten, gör att det verkligen känns värt pengarna. <3 11-åringen är lite mer sansad, men tycker också att det ska bli mysigt. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0