Tack snälla pappa! <3

I helgen ska vi fira min farmor som fyller pigga 90-år. Och jag har erbjudit mig att baka ett par tårtor och någon kaka. Pappa sade att han kan betala råvarorna, men jag tackade nej till det. Men efter gårdagens besked att pengarna kommer fortsätta dröja, så fick jag faktiskt anta det erbjudandet. Det känns inte kul, men vad gör man... :(

Jag har klarat mig själv sedan jag flyttade hemifrån som 17-åring, så jag springer inte till honom i tid och otid... Därför ville han hjlpa till nu när han fick veta hur det ligger till. Jag fick 2000kr till råvaror, och karusellåkning (vi har marknad i vår stad den här veckan) och resten att lägga till mina räkningar. TACK SNÄLLA PAPPA!!! Vi har redan gjort över med 500kr av dem. Apoteket 200kr(dottern gjorde en riktig vurpa på cykeln, och vi köpte mer omläggnings- och rengöringsprylar) 165kr häfte med biljetter till karusellerna och 150kr mat på ICA.

Resten kommer att fördelas på mat+bensin(och tårtorna) fram tills den 20:e, då barnbidraget kommer(100kr/dag). Om inte min lön kommer innan dess. Jag har fortfarande 5200kr kvar av mina räkningar som inte är betalda... Så jag ska försöka hitta mer saker att sälja på blocket och fb. Det är helt sjukt att de kan få hålla på pengarna så här! Vi väntar oxå på besked från banken, om medlemslånet. Det skulle underlätta mycket att kunna lösa våra småkrediter. Vi har ansökt om 50 000kr, och amortera bort det på 3 år. Det skulle vara jätteskönt att få bort allt utom huslånen på 3 år. Till hösten hoppas vi värdera bort topp-lånet, så då skulle vi kunna lägga mer på amortering av bottenlånet, eller medlemslånet. Och när jag får jobb igen, så han vi lägga ytterligare mer på amortering.

En annan sak som är bra, är att mina föräldrar ringde igår och tar med barnen på tågresa till gbg och en heldag på Liseberg v 29. Det tackar jag ödmjukast för, då vi inte kan lägga några pengar på sådant just nu. Vi hoppas på att vara ikapp till sensommaren.(det beror såklart på a-kassa och länsstyrelsen) Men om det kommer igång som det ska så vill vi hyra en stuga på Astrid Lindgrens Värld när högsäsongen är över. En weekend bara, så att vi får en liten semester tillsammans. Men, men nu är fokus bara på att betala räkningar och mat... :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0