Gulp...

Det här med köpstopp fick plötsligt en ny dimension, min lön från statlig lönegaranti kommer först i mitten av juli... Oooops! Det hade jag inte riktigt kalkylerat med! Nu ska vi alltså betala alla räkningar, huslån och den skitdyra(7000kr) lagningen av bilen med mannens lön... Han tjänar inte jättebra, då han jobbar inom ett lärlingsyrke och han bara är på år2. Jag kommer nog få skjuta på några räkningar tills pengarna kommer in är jag rädd. Sådant ogillar jag mycket. Det är så lätt att halka efter och svårt att komma ikapp!!! Men om jag ringer dem och förklarar läget, så hoppas jag att de förstår. Det är ju inget jag kan hjälpa precis... =(
 
Annars känner jag mig på bra humör. Jag har mailat en arbetsgivare, där jag gärna jobbar. En spontan ansökan helt enkelt. De har svarat att de absolut ska tänka på mig om något dyker upp. Nu kanske det aldrig ens händer, men det känns bra att jag ändå tog tag i det. =)
 
Om jag får drämma så vill jag börja jobba just där, gärna v 32, gärna ett kliv upp lönemässigt oxå. Och fri från ångest och oro, vore ju en helt underbar bonus! ;-) Man måste ju göra sig målbilder för att komma någonstanns, eller hur. =)
 
Nu ska jag fortsätta på mina målningsprojekt här i huset. Det blir så fint så, vitt, vitt,vitt. =)

Kommentarer
Postat av: minna köpstop och ekonomi

Jätte bra blog! =) Denna ska jag börja följa! usch det är jobbigt när man inte kan betala räkningarna. Känner så väl igen det....jag tror säkert att det är okej att skjuta på vissa räkningar...du kanske får lite extra avgifter men två veckor är ingen fara..

2012-06-28 @ 16:31:01
URL: http://minnastankar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0