Sommar, sommar och sol.

Vad glad man blir så fort solen tittar fram! Jag är en riktig soldyrkare, och den här sommaren är jag extra soltörstig.Efter förra sommarens äckliga borrelia...
 
Köpstopp:
Den här veckan håller jag igen ordentligt på matkonto, tjejerna har borjat vara varannan vecka hos sin pappa det gör stor skillnad på hur mycket mat det går åt. 300kr har jag tagit ut från kontot och en presentcheck på 50kr från ICA finns, samt att vi pantat flaskor150kr. Jag har 250kr kvar, trots att jag köpte 5liter jordgubbar till sylt igår. Idag har de erbjudande med 15kr/liter för svenska jordgubbar. Jag tror jag ska åka och köpa ett gäng till sylt och saft. Då kan jag faktiskt tillåta att dra över budget med motsvarande belopp, då det kommer räcka kanske/förhoppningsvis hela vintern. Billigare och utan tillsatser, precis som jag vill ha det. =) Imorse ville vår 3-åring ha en skål med bara sylt till frukost...(det fick han såklart inte, men han fick fil och flingor med en klick sylt på) 
 
Må bra:
Igår ville dottern som precis köpt sin första bil åka på en liten roadtrip när lillebror var på dagis. Vi hade jättekul, gick i affärer, åt glass och hade allmänt mysigt. Det är så skönt med sådana småsaker, efter att ha mått som jag gjort så länge. Vi hittade mycket fina kläder. Jag kommer inte köpa något nu under köpstoppet, och så vill jag gå ner mina 10kg... Men jag tänkte belöna mig med 500kr/kg som jag går ner, och när jag når bmi-normal DÅ tar jag de pengarna och köper kläder. =) 
 
Jag har varit så sugen på att komma igång och träna ordentligt, men förkylningarna har varit envisa. Men nu verkar det äntligen som att jag kan börja köra lite mer än raska promenader. Min sjukgymnast har rekomenderat pump-stavar, jag tycker de är lite dyra 999kr på Clas Ohlson. Men när jag fick tillbaka på skatten så köpte jag ett par, träna behöver jag ju så... Dessutom har jag kidnappat mannens hybridcykel var och varannan dag, så gissa om jag blev glad när jag fick en egen i födelsedagspresent förra veckan! (eller om han blev gladast att få ha sin ifred...)Vi brukar aldrig köpa några dyra saker, så jag blev helt chockad. De ville visst hjälpa mig att komma igång och må bättre med mig själv. <3 Tack för det!!! Och jag lovar att träna flitigt. ;-)
 
Det som är extra kul är att nu kan vi cykla samtidigt. Ofta hänger mellantjejen med på en tur, då tar hon mannens cykel. I ärlighetens namn kanske vi kunde cykla fortare. Men visst borde det ge något att cykla 1-1,5 mil även om vi inte svettas ihjäl? Hur som helst har vi väldigt roligt på våra turer, och det är oxå värt massor. Vi bor i en liten stad i bergslagen med naturen in på knuten, så det finns gott om småvägar och stigar att utforska.
 
 
+
=
 

Kommentarer
Postat av: minna köpstop och ekonomi

så nu är du fit for fight med andra ord=)

Svar: Hahaha, japp. Nu har jag slut på ursäkter... Men jag har ju verkligen ett perfekt läge, nu när jag är "mellan två jobb". Det skulle onekligen vara skönt för självförtroendet att komma i mina riktiga kontorskläder när jag ska gå på intervjuer. =) Just nu kör jag mest tunikor och leggings. =/
Järnboås

2012-06-29 @ 13:39:40
URL: http://minnastankar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0