Tuff vecka, men ändå bra.

Det här har varit en vecka som tagit på krafterna. Dels dotterns student med allt omkring den. Baka, städa, pynta trädgården och fixa med en miljon småsaker känns det som. I torsdags var det karneval med alla avgångsklasser, en utmaning för någon med ångest då det var mycket folk och rörigt. Men det gick. Igår avslutning, och stå på ett solgassigt torg tillsammans med många hundra människor och trängas i väntan på att de skulle springa ut. Sedan fort hem och förbereda det sista inför mottagningen här hemma. Vid tvåtiden kom de första gästerna och halv tolv åkte de sista. Under kvällen var det drygt 30 personer här, så det var full fart.

Jag trodde jag skulle få någon ångestkänning, men det kom aldrig. SKÖNT!!! Däremot hade jag det trevligt och hann mingla runt och prata en hel del trots markservicen. =)

Nu till det som däremot ger mig ångest just nu... Anställningsintervju på måndag...!!! Jag vill så vansinningt gärna känna mig lugn och skön i kroppen då. Så resten av helgen ska jag ägna åt att komma ner i varv och tänka positiva tankar. Jag bor i en liten stad, och det är inte gott om jobb med cykelavstånd. Men det här jobbet ligger 3,5km bort, därför vore det skönt att få det. Dessutom har jag redan sagt till att jag tänker vara ledig tills skolorna börjar i augusti. Men, men nu går jag händelserna i förväg, än har jag inget erbjudande om jobb. ;-)Ååå, vad jag hoppas att min doktor har rätt och att min ångest hörde samman med den gamla arbetsplatsen och att jag kommer klara detta utan ångest. På mitt förra jobb, det innan det galna stället höll jag i personalmöten, och höll själv intervjuer under rekryteringar. Tänk vad ångest kan ställa till det, när man knappt törs gå utanför dörren ibland. Jag vill och ska tillbaka till den lugna sköna känslan i kroppen, LÅNGT ifrån den klumpen av oro och spänning som ångesten ger!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0