Bra jobbvecka

Äntligen fredagskväll, och arbetsveckan är slut. Även om det faktiskt gått över förväntan bra den här veckan, så tar det på krafterna. Ångest av och till, speciellt i samband med lunchen. Men den har inte varit jättestark, mer som ett obehag i kroppen. Jag har lyckats med mina mål den här veckan jobba, klippa mig och sjukgymnasten. Utöver det har jag handlat två gånger när det är som mest med människor, och det utan ångest. Skönt att känna igen sig själv igen. =)

I onsdags var jag som sagt hos sjukgymnasten, och det gick riktigt bra. Hon har själv haft panikångest och blivit hjälpt av yogan. Därför vet hon vad hon pratar om. Hon säger att jag är "friskare" än jag törs tro, att det bara är lite "skrammel" som är kvar och stör mig. ;-) Och jag tror att hon har rätt, för det är nog mer agorafobi jag lider av nu än den panikångest som jag levde med tidigare. Så jag ska fortsätta yoga, motionera och exponera mig för att även det ska minska.(eller allra helst försvinna)

Det är ju så svårt att sluta tänka de invanda tankarna såsom "tänk om jag får en ångestattack". Men det SKA gå!!! Jag känner mig piggare och mer positiv än på väldigt länge nu i alla fall.

Min sjukgymnast frågade om hon får använda mig som exempel för andra patienter och grupper. Hon frågade även om jag vill komma och berätta om min resa i hennes stressgrupper. Hahaha, jag tror hon skojade. Men vilken seger det vore att må så bra att man kan ställa sig framför en grupp människor och prata. Jag som inte ens klarar att sitta och lyssna än...

Ikväll är det bara minstingen och jag hemma, och han somnar tidigt så jag ska nog sy lite. Dels en klänning till systerdottern som har kalas imorgon, men jag har en idé om baggyjeans och tröja till mig själv också. Jag visar bilder om jag lyckas med det projektet...

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0