Fotografering

Nu är kamerabatteriet på laddning, för nu ska försöka sälja lite på blocket. Det är en del i projekt "rensa på vinden", och blir förhoppningsvis även ett välbehövligt tillskott i plånboken.

Vi renoverar i sakta takt rum för rum, och nu är det vardagsrummets tur. Nu har vi vita soffor som eg hör till sommarstugan, ett mörkt kistbord, ett stort och ett litet ekskåp samt en vit byrå där vi har vår tv. Ett hopp-plock som ger ett rörigt intryck.

Nu köper vi en mörkgrå soffa med dubbla divaner, tar fram mitt gamla pelarbord som målas vitt, behåller lilla ekskåpet men målar det vitt och tv:n får stå kvar på byrån. Nya gardiner, matta och blommor behöver vi införskaffa. Och några fina tavlor. Kanske fotar vi själva och trycker upp på canvas, det är fint tycker jag.

Jag ser mycket fram mot att få ett ombonat vardagsrum igen. Men först fota,sälja, måla, spackla och tapetsera.

Jag tror att allt hänger ihop. Fint, organiserat och harmoniskt hemma-> samma känsla i själen. I alla fall bättre förutsättningar för att må bättre...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0