Glädje

Ännu ett steg mot ett friskt liv har tagits. Från början hade jag konstant ångest (gad) efter en tid med yoga och samtal blev det paniksyndrom med attacker. Attacker som kom ofta, oväntat och var hopplösa att hantera. Behandlingen fortsätter och attackerna blir färre och färre och känningarna mer hanterbara allt eftersom. Något jag ändå märkt under i stort sett hela behandlingen är att några dagar innan och under mensen så får jag en sämre period med mer och starkare ångest.

Så mitt mående har gått lite i 2-veckorscykler. Därför blev jag så förvånad igår när jag vaknade och hade fått mens. Men ingen ångest!!! Även om den dyker upp idag eller imorgon så har jag fått flera bra bonusdagar. :-)

Jag blir så glad för varje framsteg. Hoppas så på att bli frisk lugn och trygg snart. Att få ordning på det sista ångestskramlet, agorafobin och min ätstörning.

På måndag ska jag till kuratorn, något jag tycker är lite jobbigt. Hoppas mycket på att det ska gå bra! På tisdag ska jag gå en web-utbildning på jobbet mellan 9-16. Jag tänkte att det kan vara en bra start för att klara av att åka på utbildningar igen. Nu kommer jag sitta på mitt eget kontor och gå utbildningen på distans. Hoppas att det här ska gå bra.

Jag fick veta igår att det snart kommer ett intressant jobb som jag gärna söker. Det är en tjänst som företagsrådgivare på bank. Så jag måste komma lite längre för att klara det tror jag. Då det innebär många kundmöten, många i fikarummet och säkert en hel del personalmöten och utbildningar. Jag vet att jag skulle älska ett sådant jobb som "frisk" men kommer jag klara det i dagsläget???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0