Magsjuka, igen...

I söndags kväll var det mellanbarnets tur att få kräksjukan. Stackars henne, hon är så rädd just för att kräkas oxå. Men hon var duktig, och höll sig lugn. Så måndag och idag tisdag är jag hemma och pysslar om henne. <3

Jag fick höra av kollegan att ena chefen svurit över mig vid fikat. Han undrade om jag är ensamstående eftersom inte pappan var hemma... Nu kanske jag VILL ta hand om mina barn när de är sjuka, och min man tar ungefär hälften av sjukdagarna så det är inte bara jag som är hemma!

Jag försöker att inte hänga upp mig på det här, men känner att jag blev väldigt irriterad!!! Snacka skit om sina anställda som chef, säg det till mig om det är något. Och sjuka barn, det hör liksom till den här årstiden tyvärr... Hur ska jag hantera situationen, ta med det kräkandes barnet till jobbet kanske???

Nej nu måste jag nog samla mod och börja söka nya jobb på allvar!!! Börjar med lite stärkande yoga.

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0