Nya tider...

Det har varit en galen vecka på jobbet. Allt skulle packas, och en överlämning göras om varje kund inget fick missas. Det har varit jobb från tidigt på morgonen till seeent varje kväll. När jag kommit hem har jag lagt mig i soffan för att hitta energi till att äta. Men varje morgon har jag vaknat fullt påklädd i soffan, med tom mage... (Familjen har inte lyckats att väcka mig, de har visst försökt...) Idag blev första dagen som arbetsbefriad, som det kallas när man inte har något jobb att gå till under uppsägningstiden. Jag är extremt trött, men samtidigt uppe i varv och så kommer det nog vara några dagar antar jag.

Jag har bestämt att jag ska ta tag i mina "dåliga samveten" direkt, så inte dagarna rinner iväg. Så nyss drack jag min första Cambridgesoppa, för att få bort några extra kilon som samlats på kroppen. Från början hade jag -10kg som mål, men 3 av dem har försvunnit redan under den här jobbiga tiden på arbetsplatsen. Min mage har pajat, och jag hoppas den kommer må bra av att få lite vila. Jag tänkte köra bara soppor tills 3kg(minst) till är borta, och sedan soppor och ett mål mat. Då maten är ett stort problem för mig.(jag kontrollerar ångesten genom att utesluta livsmedel...) Tanken är att jag ska plocka tillbaka ett livsmedel i taget. Det SKA lyckas!!!

Under vintern har jag ju skött min yoga, och det kommer jag fortsätta med. Mer träning kommer läggas till, förutom den dagliga promenaden blir det fem pass i veckan. Hemma eller på gymmet, jag har Zumba och andra tränings-dvd:er så jag kan köra hemma oxå. Men för ångesten vill jag gärna klara att träna på gymmet. I helgen ska jag färga håret, och på måndag klippa av håret i en kort, spretig tuff frisyr.(har tappat massor av hår pga stressen så det behöver kapas) Jag har bara sminkat mig liiite runt ögonen nu när jag mått dåligt. Men även där vill jag hitta tillbaka till mitt gamla utseende.

Det är som om jag velat smälta in i väggen, jag har slutat sköta om mig och ser jättetrist ut. Men förhoppningsvis kommer jag snart känna igen mig själv i spegeln igen. När jag går förbi skyltfönster nu könner jag inte igen den knubbiga tanten, för så känner jag mig inte inuti!!!

Så kort sagt, jag ska börja ta hand om min kropp och själ så som man alltid borde, men som jag inte orkat.

Eftersom jag ändå är uppe i varv nu, så tänkte jag fylla frysen med matlådor och hembakt bröd. Vi har beställt en stor frysbox idag, så sedan är det bara att sätta fart. Jag gillar att baka när jag har tid, och det har jag ju nu så då vill jag passa på. Och mycket mat kan man göra storkok på och frysa in. Då kanske vi kommer sluta med lösningen att köpa färdigmat när alla är trötta. Bra för både kropp och ekonomi. Även för köpstoppet är det bra att kunna köpa storpack när det är billigt och ha i frysen. Vi har en pytteliten frys idag, så där får inget plats alls...

Nu ska jag gå ut i solen till min dotter som ligger och pressar inför studentbalen och studenten. =) I år kanske tom jag får bruna ben. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0