Ovant

Idag är första dagen som jag verkligen känner mig"arbetsbefriad", det känns ovant men faktiskt ganska skönt. Igår var jag på arbetsförmedlingen och hade möte med gamla jobbet och konkursförvaltaren så då kändes det inte som ledigt. På kvällen var jag till storstaden och klippte mig. Även dottern var med hon klippte och färgade sitt hår. Tyvärr är vännen/frisören M bortrest på lördag, så jag ska försöka få till uppsättningen till balen. Vi övade igår, och hon visade lite tips. Så jag hoppas det blir bra. Dottern har en lite rockig stil, så det blir ingen klassisk uppsättning. Hon vägrar högklackat oxå, och kommer ha vita Converse till både balklänningen och studentklänningen. Det är bra att hon vågar ha en egen stil tycker jag. =)

Ångesten var jobbig på arbetsförmedlingen, speciellt i början. Men blev bättre efter en stund. Jobbmötet flöt på utan ångest. På em började oron för frisörbesöket komma. Jobbigt att sitta så länge och vara i fokus. Dessutom skulle jag vänta på dottern och det tar några timmar att få till hennes långa hår. En basfärg och tre olika färger på slingorna. Men snygg blev hon! Det slutade dock med att det var den bästa gången för mig på länge. Fick ingen riktig känning alls under min klippning. *så lycklig för det* Precis när hon började klippa ilade det till i kroppen, men inte mer. Hon vet om mitt problem, och säger att hon har flera kunder med samma problem. (känns lite tröstande faktiskt)

Jag har gjort en ny tuff budget för månaden. Det är en dyr månad med bal, student och vanlig skolavslutning... Så nu är det planering som gäller. Det är bra, då håller jag mig sysselsatt den stunden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0