Här händer det saker...

Här har det varit mer eller mindre kaos sedan jag skrev sist... Maken har varit med om en olycka och brutit ryggen på två ställen. Han kommer dock bli helt återställd, och det är vi så tacksamma för!!! Sonen som var med i samma olycka hade änglavakt och fick inte ens ett blåmärke på sin kropp. Man kan väll säga att hans far tog hans smäll oxå. <3 Men alla "tänk om" tankar har varit jobbiga, för det hade lika gärna kunnat saknas två killar i vår familj nu. Det var allt för nära. De första nätterna efter olyckan fick barnen sova hos mig så jag kunde höra att de andades hela tiden. En otäck känsla när ens egen trygga värld vänds uppochner!!!
 
Jag är glad att jag tokamoterat på vårt kreditkort, för det drog iväg med en del kostnader i samband med det här. Men vad är pengar när man jämför med liv??? Ingenting!!! Dock, så har jag tagit tag i ekonomin igen och försöker verkligen banta ner alla tänkbara kostnader. För dels är maken sjukskriven ett bra tag framöver och jag kommer gå på a-kassa igen efter årsskiftet. Jag hade hoppats på en fortsättning på vikariatet, men som det ser ut nu så behövs jag inte efter nyår. Egentligen inte nu heller, då den sjukskrivne kom tillbaka i veckan. Men jag verkar få fortsätta tiden ut iaf. Hoppas verkligen det!!!
 
Min ångest har varit med och hälsat på några gånger under den här tiden. Men det känns väll ganska normalt, att reagera på en sådan här händelse. Tror att även den stabilaste person fått ångest i samma situation. Jag försöker att tänka på att ta hand om mina känslor så mycket jag bara hinner och orkar, så att jag inte hamnar i en negativ spiral igen.
 
Idag ska jag fortsätta med att lägga ut saker till försäljning på nätet (julklappspengar och extraamortering) och ett par timmar på toalettrenovering blir det nog oxå. Vi hade ingen toalett på öv, så för makens skull håller jag på och fixar med det. Har fått hjälp med vvs och även en del med gipsningen. Mycket tacksam för det. Det går betydligt mycket fortare om en skär gips och en annan skruvar upp det. Hade nog hållit på i flera dagar extra om jag skulle gjort allt själv. =) Nu är väggarna målade och det ska upp en tapet bakon toastolen, och klinkers ska läggas på golvet. Sedan är det bara det roliga piffandet kvar. Det kanske inte blir en toa som vinner pris i bästa utförande, men jag tänker använda den med stolthet för att jag gjort den nästan helt själv. ;-)
 
Sköt om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0