Nystart (igen)

Efter all uppståndelse med bruten rygg och nytt arbete, snart arbetslös igen och oro för att det är lågkonjunktur även i min bransch, tar jag nya tag med mitt liv idag. Jag känner att jag har svårt att stilla tankarna när jag ska sova, och sover lätt och oroligt. Nu vet jag att det är förstadiet till att få stressrelaterad ångest. Dit vill jag inte igen!!! Så nu tar jag fram mina gamla beprövade hjälpmedel yoga, minst 1h promenad/dag och somna på spikmattan.
 
Det känns skönt att börja igen, jag mår bra av det. =) Och målet är ju att vara hälsosam!!!
 
Efter haveriet med makens nya kredit, har jag styrt om upplägget på ekonomin. Vi har i dagsläget 6 krediter, två som är våra egna och fyra gemensamma. Så from nu har vi eget ansvar för privata räkningar, egna krediten och två av de gemensamma krediterna var. När vi amorterat de gemensamma till hälften byter vi och betar av det sista. iPhonen gick inte att lämna tillbaka i butik, men den är såld och krediten löst. När han själv skulle stå för kostnaden på sina pengar, var det visst inte värt det... Vi kommer ha 3000-4000kr var att röra oss med varje månad. Det ska räcka till allt från krediter, eget sparande till fackavgifter, kläder och mobilräkningar. Jag hoppas hans intresse för ekonomi ska vakna till av detta. Då han är en tävlingsmänniska, så nu blir det nog en "tävling" för att få halvera krediten och få lämna över den till den andra. =)
 
Hoppas det kommer funka så iaf. =)
 
Nej, nu ska jag yoga en stund innan promenaden i solskenet. Tänkte även hinna sy en stund idag. Mina jobbarkompisar ville köpa mössor, så det ska jag sy upp några. =) Jag har även börjat sy till mig själv, det är lite större utmaning än barnkläderna. =)
 
Trevlig helg!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0