Sorgligt

Sista lilla hoppet om att få vara kvar på jobbet efter nyår försvann i måndags. Vid ett extra personalmöte informerades vi om att 3,5 tjänst varslas. :-( Blä för denna lågkonjunktur!!! Jag är så ledsen att få sluta, då jag trivs så bra. Både med kollegor och branschen.

Men, men det är inte något jag kan påverka. Det känns mycket värre att avsluta denna anställning efter 4 månader mot mitt gamla jobb efter flera år... Nu tror jag på ödet, så jag hamnar säkert någonstans där jag trivs ännu bättre... (hoppas jag)

Ekonomin håller jag hårt i igen. Det känns bra. Mindre bra känns det med alla julklappar som måste köpas. Jag vill spara och amortera alla pengar jag får över, för att vara lite tryggare efter jul. Vi handlar inte hysteriskt mycket ändå. Vi har ett tak på 1000:-/barn = 3000:- barnens kusiner 100:-/barn = 600:- dotterns pojkvän = 500:-julblomma till föräldrar och mormor = 500:- och så tillkommer alltid lite extra för mat/bakning/besökare. Så även om vi håller igen så blir det minst 6000:- för julen... Det är mycket pengar för oss just nu! Ungefär 1000:- har vi redan köpt julklappar för. Och jag kommer försöka sy en del till både barn och kusiner. Kanske köpa en julstjärna, eller baka julgodis istället för julgrupperna till de vuxna.

Jul = ångest, när ekonomin är tight. Och man inte vet när nästa ordentliga lön dyker upp... :,(

Hoppas ni andra har en ordentlig julbudget och slipper min oro. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0