Välkommen 2013

Så är då det nya året här, och jag hoppas det blir ett bra år. Den här bloggen startades vid nyår förra året, för att fungera som en ångestdagbok. Jag skulle då börja jobba 100% efter att ha varit sjukskriven. Jag mådde allt annat än bra.

Våren blev tuff, då arbetsplatsen fick ytterligare problem. Det slutade som sagt med en konkurs. Det pågick mycket fult i samband med detta. Och det var inte bra för min hälsa. Den dagen jag till slut fick stänga dörren och lämna detta bakom mig, kände jag en enorm lättnad. Trots arbetslösheten.

Sommaren och ledigheten gjorde mig gott. Och höstens vik har varit enormt bra för mig. Jag har fått vänner som jag tror kommer finnas i många år framöver. Lusten till att jobba med ekonomi är tillbaka. Det är jag tacksam för. Min chef har även utnyttjat sina kontakter, och det resulterade i att jag har ett par företag som vill ha mitt cv. Om det leder någonstans visar sig. En väldigt fin gest från chefen iaf! <3

Nu klarar jag att handla själv, för ett år sedan fixade jag oftast inte ens att sitta på parkeringen. Jag har börjat träna på gym, äta borta och äta fler saker. (där finns det mycket att jobba på) I julhelgen gick jag på bio, och tyckte dessutom det var kul! Det är fantastiskt att faktiskt uppskatta kalas och sådant igen!

Jag kommer fortsätta kämpa med min hälsa, och även med ekonomin. De hör ihop har jag märkt. Det var när jag mådde dåligt som jag tog dåliga beslut om att handla på kredit. Det känns skönt att vara på god väg att få bort dessa. Och att det även finns lite på sparkontot. Köpstoppet som kommer vara första kvartalet till att börja med, startar idag. Det känns skönt och lite befriande efter julens frossande. Första veckans matpengar kommer ifrån gamla jobbet. Julklappen var ett presentkort på Ica. Perfekt!

God fortsättning på er som läser här!


Kommentarer
Postat av: Beatrice

Hoppas du får ett riktigt Gott 2013 inom alla områden.

Svar: Tack så mycket! Och detsamma till dig!
Järnboås

2013-01-01 @ 12:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0