Varför ångest nu???

Just nu känner jag mig stressad och har en ångestklump i magen. Men varför??? Jag misstänker att det är oro för framtiden och jobb som spökar lite. För just nu kan jag ju verkligen styra mina dagar själv. Jag känner att jag skulle vilja dra mig tillbaka och sluta exponera mig igen. MEN det kommer jag absolut inte att göra. För jag har mått så otroligt bra under hösten och fixat så mycket mer än på flera år.
 
En sak till som jag tror spär på min stress är att jag ska läsa in och tenta av en kurs på Universitetet. Jag missade den tentan med 2p, och har sedan skjutit upp den hela tiden pga jobb och barn. Den här kursen påminner om mycket jobbigt då två väldigt nära släktingar avled plötsligt och helt oväntat under kursen. Nu är den helt annorlunda upplagd såg jag, så jag tror inte det ska påminna för mycket.
 
Jag har även skickat en jobbansökan, så det stressar mig oxå. Jag är ju obekväm med intervjusituationen. Men det är ju något jag måste lära mig hantera som arbetssökande!
 
Just nu består mina exponeringar mest i att gå till gymmet och träna. Även pulshöjande träning som är extra läskigt... Jag försöker att alltid följa med på kalas och släktträffar, och jag handlar även i lite större butiker. Förra veckan åkte jag med barnen och min pappa till ett köpcentrum i grannstaden. Det var lite jobbigt, men gick.
 
Nej, det är nog dags att bli lite flitigare med yogan, så jag får ner lugnet i kroppen igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0