Länge sedan

Nu var det otroligt länge sedan jag skrev här. Tänderna är utdragna, med hjälp av lustgas. 1,5år med tandvärk och extremt jobbig ångest är över. *puh* Min ätstörning är bättre än på många år, tyvärr har jag överätit mycket under hösten och behöver ta tag i detta.

För att få till en förändring kommer jag äta Modifast. Jag börjar med ren kur så länge jag orkar(gärna i 1-2 veckor) och går sedan över till att byta ut 1-2 mål/dag mot soppor. 15kg till min födelsedag i juni är målet. Det innebär 600g i veckan, det borde väll vara rimligt?

Min största utmaning kommer nog inte bli hungern utan ångesten. Jag självmedicinerar ångest och stress med att äta. Nu måste jag hitta andra alternativ, och det blir nog det tuffaste. Men jag kommer verkligen utmana ångesten den här gången!!!

Långa hundpromenader, zumba och mitt pysselrum får hjälpa till. På jobbet får jag väll helt enkelt bara stå ut när ångesten kommer. Och att pysa ut känslorna i ord här brukar ju oxå hjälpa! ❤️ Även om det numera inte finns någon kvar som läser min lilla blogg. 

Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0